
цитирам от клипа, постнат от Асенчо Хайтеков:
Георги Илиев, следовател написа:
От самият оглед
не може да се направи категоричен изглед, извод, за точната причина на произшествието. Допускаме, че е възникнала повреда в спирачната система, но
автобуса не е бил на скорост

и в продължение на 300 и няколо метра, водача на автобуса е
правил опит да превключи на ниска предавка, с цел да намали скорстта на движение, ускорението на автобуса, но не е успял, и накрая е предприел маневра, защото пред него пък е имало още по-голямо количество хора - някъде около 200 до 600 човека, и той е предприел спасителна маневра и е... бутнал.. просто набутал автобуса в гората... в дърветата.. и т.н.
Накрая казва - назначени са 16 съдебно-медицински експертизи и 2 технически експертизи. и Хвали тоя и оня...
Да видим сега думите на този "следовател":
1. Значи има оглед, но няма категорично становище, може да е така, както изглежда, а може да е така, както се изказва, а може никак да не е - има ЦЕЛИ 2 експертизи, които на 100% ще кажат истината. Евала.
2. Допускат, че е възникнала повреда в спирачките. Вие следователи ли сте, или математици, да ми допускате? Има ли повреда, или няма ли повреда? Ако има, значи това е един от проблемите, а ако няма, ДВЕТЕ технически експертизи ще докажат къде е вината? ДВЕТЕ?
3. 300 и някоко метра шофьора ГАЗИ, УБИВА, ПРЕМАЧКВА невинни възрастни хора, като се опитва, забележете "да превключи на ниска предавка", след като автобуса се движи по инерция, и по думите на следователя НЕ Е БИЛ НА СКОРОСТ. Които сте шофьори, знаете, че не се
превключва на предавка от нулева скорост (демек празна),
а се включва на скорост (разликата е огромна в словосъетанията). Когато се превключван а скорост, означава че се слиза или качва на скорост. Уточнявам, защото е съществено, и противоречи на цялото умозаключение на "следователя".
4. 300 метра газене и смърт. Къде е опита за маневри? След 16 трупа и 600-тотния метър. Спирачен път НЯМА и 1 метър. Това ли е спаситената маневра - убих само 16, за да спася между 200 и 600 човека?
Абсолютно непрофесионално и некомпетентно изказване на следовател на случая, който ще заблуди всички разследващи, и цялото разследване ще тръгне в съвсем друга посока, плод на неуменията на този "следовател".
Следващото.
1. Някой знае ли какво е съдебно-медицинска еспертиза? Ако някой не знае - това са 16 аутопсии на 16-те жертви - от какво са умрели, как са умрели, кога са умрели - в съдебна медицина аутопсии се правят. Те са ясни, мир на праха им на тези клети хора. Обаче. Защо има 16 еспертизи по първия въпрос, и само 2 (ДВЕ), само две пикливи технически експертизи? Всички толкова ли са сигурни в думите и решенията на разследващите ( ив частност на този "следовател"), че само с 2 експертизи да ДОКАЖАТ истината? Ако... хипотетично... шофьора се е опитвал да превключи/включи на по-ниска предавка, и не е успял, значи трбва няъде да има изронени зъбци от скоростната кутия. Някой търсил ли ги е? За да твърди това, значи трябва да е така. Или съединителят да е отказал, и да не може да включи, но пак лоста "хърка", 100/100 ще има изронени зъби от скоростната кутия, все пак това е нанадолнище и огромен рейс, който ще счупи скоростната кутия като лего при опит да се "вкара" предавка.
Това си мисля, и защо го пиша всичко това? Защото явно пак ще се претупа случая, ще се доверим на "компетентните" разследващи, ще се намери изкупителна жертва, и всичко ще се забрави, защото за всички - политиците най-вече, изборите и кокала, който се задава, са по-важни и от 16-те баби и дядовци, и от децата, които психичеси бяха увредени от родителите си, къде волно или неволно с помощта на държавата.