forum.levski.com

Форум на привържениците на ФК ЛЕВСКИ
Дата и час: Пон Дек 17, 2018 2:57 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 587 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Следваща

Подкрепяте ли откритото писмо?
а. Подкрепям откритото писмо в сегашния му вид. 67%  67%  [ 64 ]
б. Подкрепям откритото писмо, но има нужда от някои промени, които ще опиша в темата. 5%  5%  [ 5 ]
в. Не подкрепям откритото писмо. 18%  18%  [ 17 ]
г. Не се интересувам от откритото писмо. 9%  9%  [ 9 ]
Общо гласове : 95
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Съб Дек 10, 2016 11:29 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
Не, ще го кача на wetransfer и ще пусна линк, само че сега на съм вкъщи.

Вчера в Дневник имаше някакъв текст за швейцарското образование, което е от водещите в света по резултати. Ами като го чета не виждам нещо съществено различно от частните училища в София, тоест нищо, което българите не можем да постигнем, при това за много по-малко пари (убеден съм че разходите за един държавен ученик в Швейцария са с пъти повече от таксата на частното училище тук).... Единственото, което липсва е политическата воля.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Съб Дек 10, 2016 2:56 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 2:04 pm
Мнения: 20605
Местоположение: София
просТак написа:
3-то "Весело" беше в топ 3 на най-долните училища в София, че сигурно и в цяла България :bigok Теб те познавам и никога не си ми изглеждал човек учил там :smt017

Само до 6ти клас. Не, че механто на Стамболийски и Опълченска беше много по-добре после де :smt005


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Съб Дек 10, 2016 8:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Boyo написа:
........Единственото, което липсва е политическата воля.

Мислиш ли? Хайде да си дойдем на приказката сега :)

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 1:04 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
Пак ще кажа - имаме съвпадения в общата констатациите на проблемите, но в решенията сме по-скоро противоположни :bigok

За мен решението минава през тотална децентрализация на системата. Това by default означава министерството да не спуска учебни програми и планове разграфени до всяка училищна минута, а просто да има кратки списъци с базови умения и цели, които детето трябва да постига всяка година. Така е в Швейцария, така е и в щатите доколкото съм запознат. Донякъде това искаше да направи и Танев - да намали "задължителните" часове и задължителния материал, за да имат учителите свобода да решават кога, какво и как да преподават, спрямо учениците пред тях. Ако не се лъжа, точно това провокира и вашата реакция, както и тази на обществото като цяло - "защо се махало книгата Х от материала"... За мен липсата на политическа воля се изразява в това да се направи такава промяна ВЪПРЕКИ негодуването на част от обществото.

Профилът на учениците от елитна гимназия в София и училището в Тутракан е безкрайно различен и е тъпо да ги обучаваш по един и същ начин. Тези от София всичките ще ходят в университет и ще работят "интелектуален труд" след това, а тези от Тутракан на 18 години ще почват да бачкат , най-вероятно физически труд.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 2:31 am 
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 13, 2014 8:56 am
Мнения: 2677
Boyo написа:
Пак ще кажа - имаме съвпадения в общата констатациите на проблемите, но в решенията сме по-скоро противоположни :bigok

За мен решението минава през тотална децентрализация на системата. Това by default означава министерството да не спуска учебни програми и планове разграфени до всяка училищна минута, а просто да има кратки списъци с базови умения и цели, които детето трябва да постига всяка година. Така е в Швейцария, така е и в щатите доколкото съм запознат. Донякъде това искаше да направи и Танев - да намали "задължителните" часове и задължителния материал, за да имат учителите свобода да решават кога, какво и как да преподават, спрямо учениците пред тях. Ако не се лъжа, точно това провокира и вашата реакция, както и тази на обществото като цяло - "защо се махало книгата Х от материала"... За мен липсата на политическа воля се изразява в това да се направи такава промяна ВЪПРЕКИ негодуването на част от обществото.

Профилът на учениците от елитна гимназия в София и училището в Тутракан е безкрайно различен и е тъпо да ги обучаваш по един и същ начин. Тези от София всичките ще ходят в университет и ще работят "интелектуален труд" след това, а тези от Тутракан на 18 години ще почват да бачкат , най-вероятно физически труд.


Реакцията ни беше породена от филм на Ал Джазира, който показа, че в държавата ни не се действа правилно, а не от махането на каквото и да е от учебниците ни. Премахването на произведенията беше нещо като катализатор и ускори процеса. Нещата, които коментираме на срещите са доста разнообразни и определено част от тях биха ти допаднали, защото част от хората, които са двигатели на инициативатa са доста по-либерално настроени, респективно и идеите им. Всеки един от нас обаче е осъзнал, че модела "орел, рак и щука" е безрезултатен в моментната обстановка и за това се опитваме да се обединим около по-фундаментални идеи, които да са еднакво разбираме и полезни за всички.
Тук е важно да се отбележи, че за осъществяването на идеите ни, които са резултат от проблемите на обществото ни, се опитваме да използваме всички сили и средства, така че ако решенията, за които говориш са приложими и работят, тогава те не са противоположни.

_________________
Да дуушиииииш!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 5:46 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Boyo написа:
Пак ще кажа - имаме съвпадения в общата констатациите на проблемите, но в решенията сме по-скоро противоположни :bigok

За мен решението минава през тотална децентрализация на системата. Това by default означава министерството да не спуска учебни програми и планове разграфени до всяка училищна минута, а просто да има кратки списъци с базови умения и цели, които детето трябва да постига всяка година. Така е в Швейцария, така е и в щатите доколкото съм запознат. Донякъде това искаше да направи и Танев - да намали "задължителните" часове и задължителния материал, за да имат учителите свобода да решават кога, какво и как да преподават, спрямо учениците пред тях. Ако не се лъжа, точно това провокира и вашата реакция, както и тази на обществото като цяло - "защо се махало книгата Х от материала"... За мен липсата на политическа воля се изразява в това да се направи такава промяна ВЪПРЕКИ негодуването на част от обществото.

Профилът на учениците от елитна гимназия в София и училището в Тутракан е безкрайно различен и е тъпо да ги обучаваш по един и същ начин. Тези от София всичките ще ходят в университет и ще работят "интелектуален труд" след това, а тези от Тутракан на 18 години ще почват да бачкат , най-вероятно физически труд.

Нашите представи за образователна реформа няма как да ги знаеш защото не сме ги споделяли тук.

Както Dogbeer написа, търсехме подходящ начин да поднесем на обществеността нашите идеи за това какво правителството трябва да направи за да реагира на филма на Ал-Джазира. Решиxме да ги "скрием" зад предложения за образователна реформа.

Аз също съм за определена степен на децентрализация, но това, което предлагаш със сигурност го няма в САЩ. Тук образователната система задно с увеличаването на общата култура и придобиването на специализирани умения се използва и за засилване на американската национална идентичност.

Точно поради тази причина, тук в учебниците се набляга на неща като факта, че първите заселници от Европа са дошли за да получат религиозна свобода, какво са заложили учредителите на държавата в американската конституция и защо е важно тя да има едва ли не статута на религия в държавата (след като хората тук нито имат обща религия, нито общ етнически произход) и на неща като последствията от робството.

Тук макар и да не ти го казват гласно, много ясно ти показват, че след като си избрал Америка за своя приемна държава, ти си длъжен да приемеш и научиш нейната история и традиции.

Страна като България, която далеч не всички представители на малцинствата са интегрирани, а сега има и бежанци, си мисля, че трябва да поеме пътя на Америка на тази тема като разбира се да наблегне на придобиването на пазарни трудови умения, така че никой да нe завършва средно образование (или негов еквивалент) без някакви приложни умения.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 6:00 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 06, 2010 6:52 pm
Мнения: 4711
Бойо, това което предлагаш предполага изключително подготвени кадри (което в България няма в момента и отнема време да се изгради). Ако им спуснеш само базовите умения, как ще си сигурен, че се преподава, това което трябва?
Второ, ами от Тутракан, ако излезе следващият Джон Атанасов, а ти го караш да става бачкатор, какво правим? А, ако иска и той да ходи в университет?
Според мен имаш доста пробойни в идеите си.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 11:01 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
SZ_FEN написа:
Аз също съм за определена степен на децентрализация, но това, което предлагаш със сигурност го няма в САЩ. Тук образователната система задно с увеличаването на общата култура и придобиването на специализирани умения се използва и за засилване на американската национална идентичност.


Хайде бе :wink:
There is no federal curriculum in the USA...
Има само national standards, които изглеждат така:

Цитат:
NSS-C.K-4.1 WHAT IS GOVERNMENT?
What is Government and What Should It Do?
What is government?
Where do people in government get the authority to make, apply, and enforce rules and laws and manage disputes about them?
Why is government necessary?
What are some of the most important things governments do?
What are the purposes of rules and laws?
How can you evaluate rules and laws?
What are the differences between limited and unlimited governments?
Why is it important to limit the power of government?


На state ниво има още такива, но пак - без определяне на учебен план ден по ден.

SZ_FEN написа:
Точно поради тази причина, тук в учебниците се набляга на неща като факта, че първите заселници от Европа са дошли за да получат религиозна свобода, какво са заложили учредителите на държавата в американската конституция и защо е важно тя да има едва ли не статута на религия в държавата (след като хората тук нито имат обща религия, нито общ етнически произход) и на неща като последствията от робството.

Тук макар и да не ти го казват гласно, много ясно ти показват, че след като си избрал Америка за своя приемна държава, ти си длъжен да приемеш и научиш нейната история и традиции.

Страна като България, която далеч не всички представители на малцинствата са интегрирани, а сега има и бежанци, си мисля, че трябва да поеме пътя на Америка на тази тема като разбира се да наблегне на придобиването на пазарни трудови умения, така че никой да нe завършва средно образование (или негов еквивалент) без някакви приложни умения.


В САЩ НЯМА задължителни учебници - училищата сами избират учебниците, по които да преподават. И сами прават учебен план, който просто трябва да отговаря на рамките по-горе. Както виждаш този стандарт, който съм ти пейстнал, е от раздел CIVICS - с него се гарантира това, което казваш - че учениците ще имат гражданско самосъзнание, че ще знаят как функционира държавата и ще знаят своето място в нея. Но държавата не казва на учителите как да си водят часовете, ето тук е разликата. Всеки учител е свободен да намери подход, който ще работи с неговите конкретни ученици. Сам казваш малцинствата - едно е да преподаваш тези неща на циганче, друго е на българин от богато семейство в София - може ли да има един и същ начин на преподаване и подход?

В България МОН даже пише учебниците бе, осъзнаваш ли каква гигантска разлика

П.С. Не знам какво си говорите на срещите, но съм ви чел писмото и помня също дискусията покрай оставката на Танев.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 11:17 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
Продължавам с държави от топ 20 в света по образование :D

UK:
National curriculum има, но изглежда сходно на USA стандартите по-горе. Като цяло системата е почти идентична на описаната по-горе за САЩ.

Холандия - след Финландия и Швейцария най-силно класираната от Европа
The Dutch Ministry of Education, Culture and Science sets a general national curriculum framework. - отново същото, държавата само дава рамката. След това има по райони специални съвети от родители и учители, които изработват ПРИМЕРЕН план за съответния район. Накрая училището обаче има свободата да не го прилага, ако не иска. However, schools are free to teach the core subjects in any way they see fit, provided they meet the attainment targets. Core subjects са само 6 в началното , след това стават 8. Разбираш ли - държавата казва само 8 задължителни предмета, от там нататък какво ще се преподава в останалото време си решава всяко училище и всяко дете. Средното образование по правило те учи на професия, като до към 9-10 клас трябва да избереш какъв track ще следваш. Така всяко дете като приключи с образованието си е готово за реалния живот.
Ето повече инфо:
http://ncee.org/what-we-do/center-on-international-education-benchmarking/top-performing-countries/netherlands-overview/netherlands-instructional-systems/

Мога да продължа с още много държави. Българската система по съветски модел няма да я срещнеш никъде - дори в Русия.

Ако трябва да сме честни, с новия закон Танев тръгна да я променя точно в описаната горе насока, и да замени подробните учебни планове с общи образователни стандарти. Стандартите вече са факт и те изглеждат по подобен начин на примерите, които дадох. Само че първо не се преразгледа достатъчно добре КАКВИ да са стандартите и какво искаме да учат децата в училище. И второ - подробните учебни планове си останаха. Сега на учителите им се казва - трябва да постигнеш тази цел през първите две седмици, онази през следващите две седмици и т.н., а за това избираш между тези три учебника, написани от МОН. Та така, автономията си остана на хартия...


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 11:26 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
АвстралиецО написа:
Бойо, това което предлагаш предполага изключително подготвени кадри (което в България няма в момента и отнема време да се изгради). Ако им спуснеш само базовите умения, как ще си сигурен, че се преподава, това което трябва?
Второ, ами от Тутракан, ако излезе следващият Джон Атанасов, а ти го караш да става бачкатор, какво правим? А, ако иска и той да ходи в университет?
Според мен имаш доста пробойни в идеите си.


По първото - няма "което трябва" , в това се крие същината - не може Кунева да казва "какво трябва" защото тя не е в класната стая и не познава стотиците хиляди деца, всяко от които е различно. За това има само обща рамка. А дали общата рамка се спазва се разбира от матурите през 4 години. Също така , огромна част от учителите ще се пенсионират в близките 2-3 години. Така или иначе ще трябва да се търсят нови учители. При адекватно заплащане няма никакъв проблем да ги намериш. Заедно в час хващат хора, които никога не са преподавали и за няколко месеца ги вдигат до ниво много над средното в БГ училището. Не е rocket science

По второто - това е красотата на либералното образование: всяко дете може да прекарва повече време да учи нещата, които са му интересни в образователна среда. Тутраканският Джон Атанасов като не му фиксирана програмата от Кунева час по час, ще има възможност да избере сам да учи повече от това, което му е интересно - компютрите. С тази избираема подготовка след 7 клас ще е наясно, че иска да се занимава с компютри, а не с риболов, като повечето от връстниците му. За това връстниците му ще влезат да учат риболовната паралелка в последните 2 години на местната гимназия и на 18 ще излязат с професия, а той ще се премести в място с компютърна/математическа насоченост, което ще го подготви за университета. Точно в моментната ситуация Тутраканският Джон Атанасов е загубен - дори и да има интерес към компютрите ще има 1 час седмично, през останалото време ще учи химия, биология, философия и история славянобългарска, заобиколен от 25 други деца, които нямат никакъв интерес към училището, демотивирани са и съответно в среда, в която е трудно да учиш каквото и да е.

Трето - нищо не предлагам, просто ви разказвам как работят всички успешни образователни системи в западния свят към 2016та година


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 11:57 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 06, 2010 6:52 pm
Мнения: 4711
Благодаря за отделеното време!

Това, което имах предвид под "което трябва" е, че все пак имаш рамка, в която трябва да работиш/преподаваш. А, не ми се иска да чакаме 4 години за да разберем, че преподавателите не обучават в рамката. Подобна програма би имала успех, ако имаш подготвен персонал, който да преподава и контролира. За мен образователната сфера е критична част от това дали България ще съществува и през следващите сто години и не съм склонен да правя експерименти с нея, ако всички условия е ресурси не са поставени на място.

Абсолютно съм съгласен, че реформа е изключително необходима, защото в момента не произвеждаме масово конкурентно способни и можещи да мислят хора.

По втората точка, предполагам, че аз не съм те разбрал първоначално. Останах с впечатление, че искаш да се преподават определени неща на база на локация на училището. Мисля, че не си имал това предвид като чета отговора ти сега. Планът ти звучи добре, като съм сигурен, че имаш предвид да се даде свобода на избор само след научаване на базовите неща/предмети.
За мен, до определена възраст не може да имаш избор и трябва да учиш базовите предмети. Най-важното, което ти и преди каза, не трябва да се поощрява папагалстването, а развиване на мисленето.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 1:11 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
Изборът не е задължително да е само в детето - но е абсурдно да е в Кунева, не мислиш ли? Могат да избират хората, които общуват лично с детето - учителите и родителите му. Това, което съм дал като примери от другите държави е точно това. Държавата има базови изисквания - свързани с грамотност, с гражданство и т.н. А всяко училище може да си избира как да надгражда спрямо реалните обстоятелства. Тъщата е учител по философия в 15 хиляден град, мога да ти разказвам абсурди с часове :)

За "риска" - ние 27 години нищо не правим, заради страх от промяната, и изкарваме всяка година нова партида от 18-годишни, които не могат да мислят... Иначе моята гледна точка е обратната на твоята - учителите знаят най-добре какво да правят, но сега са с вързани ръце. Естествено, има голям процент плява измежду учителите, при реформи се подразбира, че ще сменяш и изпълнителите, ще изчистиш и връзкарството, некадърниците и т.н.

Допълнение: цялостно БГ моделът е абсолютно отражение на комунизма: "не може да се разчита на съвестта на отделния учител, за това трябва държавата да определя какво ще се учи". За съжаление, нация закърмена с такова мислене и е трудно да го отхвърли.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 3:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Boyo написа:
SZ_FEN написа:
Аз също съм за определена степен на децентрализация, но това, което предлагаш със сигурност го няма в САЩ. Тук образователната система задно с увеличаването на общата култура и придобиването на специализирани умения се използва и за засилване на американската национална идентичност.


Хайде бе :wink:
There is no federal curriculum in the USA...
Има само national standards, които изглеждат така:

Цитат:
NSS-C.K-4.1 WHAT IS GOVERNMENT?
What is Government and What Should It Do?
What is government?
Where do people in government get the authority to make, apply, and enforce rules and laws and manage disputes about them?
Why is government necessary?
What are some of the most important things governments do?
What are the purposes of rules and laws?
How can you evaluate rules and laws?
What are the differences between limited and unlimited governments?
Why is it important to limit the power of government?


На state ниво има още такива, но пак - без определяне на учебен план ден по ден.

SZ_FEN написа:
Точно поради тази причина, тук в учебниците се набляга на неща като факта, че първите заселници от Европа са дошли за да получат религиозна свобода, какво са заложили учредителите на държавата в американската конституция и защо е важно тя да има едва ли не статута на религия в държавата (след като хората тук нито имат обща религия, нито общ етнически произход) и на неща като последствията от робството.

Тук макар и да не ти го казват гласно, много ясно ти показват, че след като си избрал Америка за своя приемна държава, ти си длъжен да приемеш и научиш нейната история и традиции.

Страна като България, която далеч не всички представители на малцинствата са интегрирани, а сега има и бежанци, си мисля, че трябва да поеме пътя на Америка на тази тема като разбира се да наблегне на придобиването на пазарни трудови умения, така че никой да нe завършва средно образование (или негов еквивалент) без някакви приложни умения.


В САЩ НЯМА задължителни учебници - училищата сами избират учебниците, по които да преподават. И сами прават учебен план, който просто трябва да отговаря на рамките по-горе. Както виждаш този стандарт, който съм ти пейстнал, е от раздел CIVICS - с него се гарантира това, което казваш - че учениците ще имат гражданско самосъзнание, че ще знаят как функционира държавата и ще знаят своето място в нея. Но държавата не казва на учителите как да си водят часовете, ето тук е разликата. Всеки учител е свободен да намери подход, който ще работи с неговите конкретни ученици. Сам казваш малцинствата - едно е да преподаваш тези неща на циганче, друго е на българин от богато семейство в София - може ли да има един и същ начин на преподаване и подход?

В България МОН даже пише учебниците бе, осъзнаваш ли каква гигантска разлика

П.С. Не знам какво си говорите на срещите, но съм ви чел писмото и помня също дискусията покрай оставката на Танев.

САЩ означава Съединени Американски Щати. Нещата за които говориш се решават на ниво отделен щат, т.е. няма разлика от България.
На федерално ниво се спуска "the curriculum" т.е. наклона на кура :bigok . По-конкретно: белите трябва да се чувстват виновни заради робството, американската изключителност e заложена в конституцията, Америка спасява Европа в 2 световни и 1 студена война (което не е далеч от истината). Който и учебник да ползваш той трябва да казва това.

Ясно ли го обясних или искаш да те затрупам с примери случили се на мен?

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Нед Дек 11, 2016 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юни 20, 2008 10:00 pm
Мнения: 509
Boyo написа:
... Иначе моята гледна точка е обратната на твоята - учителите знаят най-добре какво да правят, но сега са с вързани ръце. Естествено, има голям процент плява измежду учителите, при реформи се подразбира, че ще сменяш и изпълнителите, ще изчистиш и връзкарството, некадърниците и т.н.

Допълнение: цялостно БГ моделът е абсолютно отражение на комунизма: "не може да се разчита на съвестта на отделния учител, за това трябва държавата да определя какво ще се учи". За съжаление, нация закърмена с такова мислене и е трудно да го отхвърли.


За добрия учител рамките наложени от държавата,дори и през соца не са непреодолима бариера .
Всеки мисля може да даде подобни примери , не се учи по учебник но се научава много над необходимото , спомням си негов ученик,станал учител и той ни преподаваше по същата "методика" , значи е възможно и зависи от самия човек най-вече . Вярно не всеки е роден за учител но не може да се влиза с двойка и тройка в педагогически факултет и да чакаме нещо позитивно . Децата са претоварени , това убива желанието и на малцината да учат , книга извадена от задължителната програма няма да спре дете което обича да чете , нито е пречка учителя да заинтригува децата.
Да изчистиш връзкарството и некадърници в държавна/общинска институция в България граничи с невъзможното,всичко вече е партийни хранилки,рушвети,шуробаджанащина .


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пон Дек 12, 2016 11:38 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
SZ_FEN написа:
САЩ означава Съединени Американски Щати. Нещата за които говориш се решават на ниво отделен щат, т.е. няма разлика от България.
На федерално ниво се спуска "the curriculum" т.е. наклона на кура :bigok . По-конкретно: белите трябва да се чувстват виновни заради робството, американската изключителност e заложена в конституцията, Америка спасява Европа в 2 световни и 1 студена война (което не е далеч от истината). Който и учебник да ползваш той трябва да казва това.

Ясно ли го обясних или искаш да те затрупам с примери случили се на мен?


Имам чувството, че още ден-два и ще почнеш да ме убеждаваш, че БГ системата е супер и няма нужда от реформа :smt005

Чуек, на три клика в интернет са и бг учебните планове, и американските такива за всеки щат. Не знам защо си мислиш, че не съм ги чел :smt005 А и не е като да нямам две американски дипломи в шкафа :bigok Ако ми дадеш пример за учебен план , който да е поне наполовина детайлен като българския, или пък за "задължителен" учебник имаш каса бира от мен :smt023

Да не говорим, че малкото правила, които има в САЩ, важат само за public schools, а частните преподават както намерят за добре. Докато в БГ не е така , защото тук стигаме до следващата идиотия - дипломите тук ги издава министерството , а не училището. Не случайно стават все повече частните училища, които решават тотално да заебат МОН и децата там въобще да не взимат БГ диплома. И са доста популярни да ти кажа.

Истинската демокрация е в това да дадеш възможност на хората директно да определят какво се случва в общността им. Това включва училището в Тутракан да се управлява от учителите и родителите в Тутракан, а не от лелката в МОН.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2016 12:26 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Boyo написа:
SZ_FEN написа:
САЩ означава Съединени Американски Щати. Нещата за които говориш се решават на ниво отделен щат, т.е. няма разлика от България.
На федерално ниво се спуска "the curriculum" т.е. наклона на кура :bigok . По-конкретно: белите трябва да се чувстват виновни заради робството, американската изключителност e заложена в конституцията, Америка спасява Европа в 2 световни и 1 студена война (което не е далеч от истината). Който и учебник да ползваш той трябва да казва това.

Ясно ли го обясних или искаш да те затрупам с примери случили се на мен?


Имам чувството, че още ден-два и ще почнеш да ме убеждаваш, че БГ системата е супер и няма нужда от реформа :smt005

Чуек, на три клика в интернет са и бг учебните планове, и американските такива за всеки щат. Не знам защо си мислиш, че не съм ги чел :smt005 А и не е като да нямам две американски дипломи в шкафа :bigok Ако ми дадеш пример за учебен план , който да е поне наполовина детайлен като българския, или пък за "задължителен" учебник имаш каса бира от мен :smt023

Да не говорим, че малкото правила, които има в САЩ, важат само за public schools, а частните преподават както намерят за добре. Докато в БГ не е така , защото тук стигаме до следващата идиотия - дипломите тук ги издава министерството , а не училището. Не случайно стават все повече частните училища, които решават тотално да заебат МОН и децата там въобще да не взимат БГ диплома. И са доста популярни да ти кажа.

Истинската демокрация е в това да дадеш възможност на хората директно да определят какво се случва в общността им. Това включва училището в Тутракан да се управлява от учителите и родителите в Тутракан, а не от лелката в МОН.


Аз коментирам американската образователна система на ниво начално, прогимназиално и гимназиално образование. Ти какво коментираш, само ти си знаеш.

Моя син е в момента в топ 10 училищен район в страната. Аз самия се върнах да уча една допълнителна година в американската гимназия за да взема американска диплома и също имам личен опит върху нещата.

Истина е, че тук можеш да си частен ученик (което е адски трудно в БГ) и сам да си избираш методиката и учебниците, но и тогава се нуждаеш от "образователно учреждение-шапка", чрез което това, което правиш да получи акредитация. Стандартите за акредитация пак се спускат на някакво държавно ниво.

Истина е и, че можеш да си част и от религиозно общество със специален статут, като амишите например, което също ти позволява да си избереш сам не само учебниците и методиката, но и езика на който да ти преподават и колко дълго да учат децата. Въпросните амиши учат на немски (английския им е втори език) и само до 8-ми клас.

Не знам как е в частните училища. Там може да има повече свобода, но дълбоко се съмнявам, че там примерно не се учи, че белите са задължени на черните заради робството. Съмнявам се и че ако си добър в изкуствата, там ще ти позволят да завършиш без да вземеш нито един клас естествени науки и математика.

ПОВЕЧЕТО АМЕРИКАНЦИ НЕ УЧАТ В ЧАСТНИ УЧИЛИЩА ЗАЩОТО СА СКЪПИ.

В държавните такива, не можеш да си избираш нито учебниците, нито методиката на преподаване както ти приказваш. Те се избират и одобряват от образователния борд в района в който живееш.

По-горе много ясно ти написах, че каквито и да са учебниците те трябва да казват едни и същи основни неща.

Американската система за средно образование е сред системите, които средно харчат най-много на ученик, но за това пък не е сред най-добрите в света.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Последна промяна SZ_FEN на Вто Дек 13, 2016 12:53 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2016 12:56 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
SZ_FEN написа:
В държавните такива, не можеш да си избираш нито учебниците, нито методиката на преподаване както ти приказваш. Те се избират и одобряват от образователния борд в района в който живееш.

По-горе много ясно ти написах, че каквито и да са учебниците те трябва да казват едни и същи основни неща.


Ето че ти сам накрая написа това, което и аз написах преди няколко дни, само не знам защо беше нужно междувременно да спориш известно време по въпроса.

В България учебниците и методиката на преподаване се определят от МОН на бул. Дондуков № 2 и са задължителни за всяко училище , което издава БГ диплома. Училищата са общински на теория, но общината няма никаква власт върху образователните политики в тях - единствено имат право да ремонтират базата :bigok Дори директорите на училищата се назначават от МОН. Учебниците се поръчват и лицензират от МОН.

В САЩ държавата определя само образователни стандарти - пуснах пример. На ниво щат може да се допълват тези стандарти (от щатския образователен борд). Тези стандарти дефинират само ЦЕЛИ , в тях никъде няма съдържание (като това, което цитираш). Няма и изискване за съдържанието в учебниците, защото няма лицензиране на учебниците - всеки може да издаде учебник с каквото си иска съдържание. Оттам нататък учебни планове, избор на учебници, методика и такива неща се решават от местни образователни бордове, в които влизат учители, родители и тн хора от конкретния район (не съм сигурен дали съвпада с общини или има различно деление, но това са подробности). Да не говорим, че всяко училище има реален родителски съвет, който участва в образователния процес и може да влияе на него.

Наистина ли не виждаш гигантската разлика? Това в щатите е истинска автономия, хората по места имат реална власт върху училищата в града им. В БГ има диктатура на директорите, които пък са роби на инспектората на мон


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 13, 2016 3:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Аз вече ти казах, че наблюденията са ми върху държавните училища и те не са маловажни защото според Министерството на Образованието на САЩ 90% от учениците в тази държава посещават държавни училища (за средно, прогимназиално и начално образование). Тоест, всичко което написах важи за 9 от всеки 10 ученици.

ОК. На книга в Щатите имаш повече свобода от България. Каква част от нея е реална свобода като не можеш да избягаш от основните теми в образованието?

Какъв е кяра, че всеки може да напише учебник след като няма да му го използват ако не отговаря на предварително спуснатата рамка?

Не знам защо си избрал това за критерий за просперитет на американската система?

Вече ти писах (а и сам можеш да си го провериш), че тя харчи може би най-много на учаник/глава от населението в учебно заведение, а не произвежда най-добрите резултати.

Американската образователна система за средно и по-ниско образование се финансира от местните данъци. Значи ако в един регион живеят доста безработни хора или хора с ниски доходи, този регион ще има училища в които учениците изостават (а някои от тях са и опасни). В този момент колко според теб е важно това, което ти казваш.

Нека ти разкажа една история. Моя син посещата училище в район, който е топ 10 в цяла Америка. Учеха умножение на двуцифрени числа. Видях, че го правят по възможно най-идиотския и неразбираем начин. Попитах учителката защо така, тя каза, че това са и нарежданията. Срещнах се с човека, който отговаря за методиката и учебния план, той ми каза да говоря с образователната комисия в района и той нищо не може да промени. Срещнах се с тях, те ми казаха, че и те нищо не могат да променят защото Министерството на Образованието е подписало споразумение с Фондация Мелинда и Уилям Гейтс, че ще вземе пари от тях да приложи в 100-ина пилотни учиулищи региони методита за обучение по математика изготвена от експерти на фондацията. Попитах ги дали е нормално едно организация, пък било то и благотвореителна такава, да има толкова власт върху това както учат децата в Америка, те ми отговориха, че разбират притесненията ми, но нищо не могат да направят.

Знаеш ли как реших проблема, на фона на тази цялата свобода за която ти претендираш? Ами извадих го от училище и той завърши годината като частен ученик за да можем с жена ми да му положим основите по математика, англисйка граматика и методи за провеждане на проучвания и елементарни описателни анализи.

Като се върна в училище нъ другата година беше факир на фона на 99% от децата.

Ей това, my friend, не са статистики, а first hand experience.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 5:39 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
Американското образование е едно от водещите в света и това не е моя измишльотина, а факти. Не случайно последните 10-20 години масово държавите в Европа реформират образователните си системи именно в посока на американския модел. Твоят частен случай на фона на хиляди училища нищо не казва за постигнатото средно ниво и много добре и сам го знаеш това - защото именно това прави една образователна система добра или лоша (когато говорим за начално и средно образование) - да води ВСИЧКИ деца до някакво минимално ниво, което е достатъчно за да се включат в обществото и на работния пазар. В БГ цялата система е ориентирана към тези 5% по-талантливи деца и останалите 95% никой не ги ебе, при което държавата се пълни с 95% тотални неграмотни олигофрени и 5% умни хора, които си бият камшика от тук още като станат на 18. Ако системата , която говориш, е jump math - тя е насочена именно към деца, които не се справят с математиката, и в БГ дава добри резултати сред училища с бедни деца или такива от ромски семейства.

Иначе ще може нагледно да видим дали твоята теория води до повишаване на грамотността, като от догодина масово държавните училища въведат предмет "Българско възраждане"

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/12/19/2886176_ot_dogodina_vsiako_uchilishte_shte_moje_da_vuvejda/

Шегата настрана, но това е много добра новина за частните училища.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 6:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Американското средно образование е на доста ниско ниво с оглед на това какви пари се харчат за него. Дори и твоите класации показват това, а съм сигурен, че ако отделиш малко време САМ ще си намериш сума ти факти, които потвърждават казаното от мен.

Бих ти препоръчал един филм наречен "Waiting for Superman", който детайлно обяснява не само какво е състоянието на началната образователна система, но и какво е естеството на проблема. Голяма част от филма се развива в един от училищните райони в града в който живея.


Както вече ти написах (около 20-ина пъти само), началното, прогимназиалното И гимназиалното образование се финансират от местните данъци. В районите в които живеят бедни хора, училищните райони за покъртителни. Моя син учи в топ 10 район на щатите. Там в класните стаи използват SMART board, а не пишат с тебешир или маркер по дъската. В Кямдън, Ню Джързи, където нивото на безработица е около 40-ина процента, всички са щастливи, че има дъска на която учителите пишат с тебешир. Да не ти казвам, че в тези райони има доста голям (за да бъде игнориран) процент деца, които в гимназиата четат все едно са в трети клас.

Представи си какъв шанс за успех има ученик от такъв район сравнен с ученик от училищния район на сина ми. Това не е изключение, а е нормата в цялата страна. Държавната, спонсорирана от данъкоплатците начална система за образование дава неравен старт на учениците. Частната е прекалено скъпа (нормалната годишна цена на частните училища варира между $10 000 - $35,000 при средни годишни брутни доходи за домакинствата от $56 000 - $60 000).

Да се върнем на "свободата при определяне на учебния план". Вчера по новините казаха, че в цяла Вирджиния (щата дава наклон на кура) от другата учебна година няма да се учи "Да убиеш присмехулник" на Харпър Лий и "Приключенията на Хъкълбeри Фин" на Марк Туейн защото майката на тинейджър със смесена раса се е оплакала, че на сина и му е трудно да чете расистките изрази употребени в тези книги. Аргумента, че въпросните книги са просто коментар за ненормалните расови отношения, които са съществували по онова време в САЩ не е успял да убеди образователните администратор във Вирджиния да ги оставят.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2016 10:47 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 13, 2004 7:33 pm
Мнения: 7374
Местоположение: Sofia
^^^ Докато отричаш данни, изцяло признати в научните среди, не виждам на каква база да водим повече разговор...

Иначе ето учебникът на Сендов, който обещах на няколко човека тук. Имате една седмица да го изтеглите

https://we.tl/bOtjlmClDE


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2016 6:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Нямам лукса да отричам нито данните, нито реалността в която учат децата ми.
http://www.businessinsider.com/pisa-wor ... ls-2016-12

Ето ти и най-последната национална инициатива чиято цел е да уеднакви образователните стандарти във всички щати и да повиши нивото на образованието.
http://www.hoopeston.k12.il.us/articles ... 20Core.pdf

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пет Дек 23, 2016 8:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юни 20, 2008 10:00 pm
Мнения: 509
SZ_FEN написа:
Нямам лукса да отричам нито данните, нито реалността в която учат децата ми.
http://www.businessinsider.com/pisa-wor ... ls-2016-12

Ето ти и най-последната национална инициатива чиято цел е да уеднакви образователните стандарти във всички щати и да повиши нивото на образованието.
http://www.hoopeston.k12.il.us/articles ... 20Core.pdf


Републиканците не са ли против инициативата за общи стандарти в обучението по литература и математика ? А каква е идеята на бъдещата министърка на образованието с тази ваучерна система ?


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пет Дек 23, 2016 9:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Тръмп каза по времето на предизборната си кампания, че ще разкара "Common Core", т.е. това за което говориш. Дали ще го направи, само времето ще покаже.

Никога не съм си правил труда, а и не ми се е налагало да науча малко повече за ваучерната система. От малкото, което знам, ако на теб ти се полагат примерно по $3,000 на година за обучение на детето ти, които нормално се дават на държавното училище в този район, можеш да получиш ваучер за тази сума, който да бъде приложен където поискаш за обучението на детето ти. Примерно, ако искаш да го изпратиш на частно училище даваш ваучера за $3,000 и доплащаш останалата сума. Може и да пропускам някой детайл.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 27, 2016 2:56 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Честито Рождество Христово, а на тези, които не го празнуват, Весели Празници!

Цитирам и публикувам тук този коментар на Mecho от една друга тема, защото мисля, че всеки един човек, който посещава тази тема трябва да го прочете.

mech0 написа:
Още сме Коледа, но мисля все пак да ви разваля малко празниците. При прибирането ми към България пътувах в една кола с бъгари, работещи в Германия. Имаше жена, която е в частна охранителна фирма. През последните месеци работи като в бежански лагер(за съжаление не помня града ѝ, но не е голям град). Та ето следните интересни неща от нея:

1. Телефонът ѝ звънна в колата и ѝ съобщиха, че неин колега българин е пребит в лагера и сега е в болница. Тя каза, че за първи път се случва такова нещо, но не е учудена, защото на смяна били само немци и сънародника ни. Оказа се, че германците ги било много шубе от бежанците. Дори имали случай на масов бой, в който всички немци се заключили в някаква стая, докато утихне. :ohmygod Единствено българи, поляци и румънци се включвали в кютека. Попитах какво ще се случи на тези бежанци, които са го пребили. Тя каза, че ще се приложат най - тежкото им наказание... преместване в друг лагер. :smt007

2. Идват много бизнесмени в лагера да търсят работници. Не намират... Говорила си е с някои от бежанците, които вече поназнайват немски и уж са по - интелигентни. Та те ѝ обяснили, че не искат каквото и да е работа в Германия, те са дошли да работят на бюро. :bigok

3. Един еритреец ѝ е разказал как е стигнал до Германия. Три пъти влиза от Сърбия в Унгария и всеки път го арестуват, стои няколко месеца в ареста и го връщат обратно. Последният път служебният защитник му е обяснил, че ако още един път го направи това, ще лежи 2 години в унгарски затвор. Посъветвала го е да мине през Албания и оттам с кораб до Италия. Той я послушал и сега е в Германия. Това се нарича европейска солидарност. :loser2

4. Пристигат разни глоби за бежанците, дори е имало писмо за екстрадиция. Социалните работници ги взимат, късат и в кошчето. :ohmygod2

5. Всеки ден идват учителки(по една на семейство) да помагат на децата с домашните. В 99% направо им ги пишат.

6. Нейната карта за градския транспорт само за 1-ва зона - 50 евро. Карта за бежанец за всички зони - 25 евро. Но това не е достатъчно - твърде скъпо им било ѝ вдигнали бунт. :lsfc3

7. Другите немци, работещи в лагера, са на мнение, че ако това нещо не спре до 2 години, Германия ще има много сериозни икономически и социални проблеми. Сега се обсъждало дали да не махнат някакви пари, които се давали за детски или нещо такова(говореше с немски термин и не го схванах). Относно парите, които получаваш от държавата в Германия, знам че е много трудно да се вземат... освен, ако не си бежанец. :bigok Имам приятел немец в Полша и той още си чака парите по студентската програма, които трябваше да са дошли октомври месец. Общо взето една камара документи и накрая чакайте. :bii_chorbata Българите в колата също ми казаха, че е адски трудно, дори се наемали адвокати в някои случаи, че да сплашат администрацията да действа по - бързо. Трябвало да си много нахален и досаден, за да вземеш пари от тях.

8. Мнението на всички в колата е, че на германците осезаемо почва да им писва вече и възходът на крайната десница се засилва с всеки ден, в който това продължава. Не се ли вземат мерки...

ПС: Може и още интересни неща да имаше, но съм малко снощен. :drunk

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 27, 2016 4:07 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 06, 2013 3:49 pm
Мнения: 848
Местоположение: София
27.12.2016 г. 3:07 ч. София, България. Вече не е Коледа...или ние тях, или те нас.

http://www.monitor.bg/a/view/59061-%D0% ... %B8%D1%8F/

Прикачени файлове:
950201-2.jpg
950201-2.jpg [ 71.38 KiB | Прегледано 4383 пъти ]

_________________
ТОВА ОТДАВНА НЕ Е САМО ФУТБОЛ


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Вто Дек 27, 2016 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Края на годината е време за равносметки. С оглед на това ще си позволя да споделя с вас нещо лично. Поради тежката бременност на жена ми миналата година и нуждата някой да прекарва време с бебето и да обръща внимание на момчето, от почти 2 години разчитаме само на моите доходи.

За да изкарам повече пари взех първата работа, която ми попадна (беше пак в моята агенция, но в друг отдел). Оказа се, че въпросната работа е в Балтимор. Когато не работя от къщи карам от Вашингтон до Балтимор за да отида на работа. Това е все едно да живееш в Стара Загора, но да ходиш на работа в Пловдив.

Преди преподавах по 2 класа на година, сега се наложи да преподавам по 6-7 за да максимизирам кинтите и от втората ми работа.

За капак преди известно време ми откраднаха колата и я потрошиха в едно дърво. Много спешно ми се наложи да купя нова кола.

Равносметката ми за 2016 от към време и ресурси е две работни места едното от които на 1 час път и нов заем за кола.

Какво се опитвам да ви кажа с тази история ли?

Ами едно от нещата, които съм разбрал в този живот е че никога, никой няма да ми остави достатъчно време за да свърша това, което искам :) . Ако сам не си бях направил малко време нямаше да мога по никакъв начин да участвам в нашата инициатива, въпреки, че изпълнявам второстепенна роля.

Това важи за всяко едно нещо в живота. Това е моето "послание" към по-младите съфорумници. По-старите съм сигурен, че вече са имали "привилегията" да научат този урок. :bigok

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пон Яну 02, 2017 3:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
За много години!

Струва ми се, че 2017-та ще бъде повратен момент в историята на нашата инициатива.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пет Яну 06, 2017 12:19 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 06, 2013 3:49 pm
Мнения: 848
Местоположение: София
SZ_FEN написа:
За много години!

Струва ми се, че 2017-та ще бъде повратен момент в историята на нашата инициатива.


Честита Нова 2017-та SZ_FEN ! За другото трябват честни хора и време. :smt006

_________________
ТОВА ОТДАВНА НЕ Е САМО ФУТБОЛ


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
МнениеПубликувано на: Пет Яну 06, 2017 1:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 03, 2007 6:08 pm
Мнения: 11536
Прав си Любаци, но наред с тях е добре да има и критична маса, иначе няма да те вземат на сериозно. В момента българското политическо и гражданско-активистко пространство е пълно с организации, които варират между 100 и 1 000 души, което ги лишава от критичната маса да постигнат каквото и да било, но не намират и нищо общо (някои нарочно правят така) за да обединят усилията си.

На нас ни липсва критичната маса в момента. Не искам да подценявам усилията на активните хора в тази инициатива, защото с оглед на нулевите ресурси те постигнаха адски много. Истината е обаче, че ако хората, които се интересуват от това, което правим не се активизират (а много малко се иска за това) и ние сме осъдени да последваме съдбата на "репресирания отбор на БКП, дето Добри ДЖуров хич не го е основал". Въпрос на време е.

_________________
АЗ НЕ СЪМ ЛИБЕРАСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 587 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com